2018. január 4., csütörtök

Gergely Ágnes - Szeretek várni rád


   Eső kering az utcán, s idebent
    a lámpa körül gyűrűzik a csend,
    ahogy ülök és várlak.
    Nincs más világ: magamba búvom el.
    Ilyenkor nem hiszem, hogy látni kell,
    ilyenkor óriás vagyok,
    aki elég magának,
    lebegek fönn, a csont-palack felett
    és az sem érdekel,
    hogy kerek szemmel figyelnek a tárgyak.

    Ülök és várlak.
    Mióta várok így?

    Emlékszem, meggyűltek az évek.
    feltornyosult a megvárattatás,
    közben mosoly fürösztgetett, közelség,
    jó szó, szívesség és kézfogás,
    lassanként gyanús lettem önmagamnak
    s előrebukván a jövő felé
    (hogy ki jön még és ki az, aki nem jön)
    belém fagyott a maradék lehelet
    és meggyűlöltem, akit várni kellett -
    és most eszméletem hideg falára
    kikönyökölve nézek innét,
    s mint az igazi boldogok,
    a tétovázó ifjúságra,
    s a lépteidre gondolok.

  



  Te vagy bennem a bizonyosság,
    az önvédelem és a gőg,
    a különbség, az azonosság,
    a fejtartás mások előtt.
    Ha jössz, a padló is megéled,
    körvonalat kap a világ,
    a tárgyak előrefeszülnek,
    türelmük szétveti az ajtót,
    lebiccenő fejem fölött
    a lámpa lélegző virág,
    jaj, nézd, hogy szeretek,
    szeretek várni rád,

    nézd, én, az egykori csavargó,
    hogy ülök itt nyugalmi lázban,
    e mozdulatlan mozdulásban,
    ülök és várlak, várlak -
    állj meg! egy perccel előbb, mint belépsz,
    még felmutatlak a világnak

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése